Twoje wsparcie w codziennej pracy
Teczka pracy pedagoga szkolnego przygotowana jest specjalnie z myślą o pedagogach, psychologach szkolnych i osobach zaangażowanych w pracę z uczniami z problemami wychowawczymi.
Zespół autorów specjalistów dzieli się w niej sprawdzonymi metodami i gotowymi do bezpośredniego wdrożenia działaniami rekomendowanymi przez Radę Programową czasopisma „Głos Pedagogiczny”.
Teczka zawiera materiały i narzędzia do diagnozy i rozwiązywania problemów wychowawczych, analizy przypadków, scenariusze zajęć przygotowane przez pedagogów i psychologów z wieloletnią praktyką, a także omówienie ważnych i kluczowych problemów współczesnej szkoły i jej uczniów (zaburzenia zachowania, problemy z emocjami, uzależnienia i cyberzagrożenia) oraz aktualnych kompetencji pedagoga.
Spis treści
- Pedagog w zreformowanej szkole
- Rola i zadania pedagoga szkolnego w świetle nowych uregulowań prawnych
- Notatka służbowa w pracy pedagoga szkolnego
- Wdrażanie przez pedagoga szkolnego zmian związanych z reformą edukacji
- Innowacje i eksperymenty zgodnie z nowymi przepisami oświatowymi
- Uprawnienia terapeutyczne pedagoga szkolnego
- Propagowanie idei wolontariatu wśród dzieci i młodzieży
- Aktualne regulacje prawne dotyczące działalności pedagoga szkolnego
- Lekcje wychowawcze a zagadnienia współczesnych programów wychowawczo-proflaktycznych
- W jaki sposób dostosować program wychowawczo-pro&laktyczny do nowych regulacji prawnych
- Jak zaangażować ucznia w promocję szkoły?
- Jak zorganizować w szkole atrakcyjną imprezę, uroczystość lub wystawę?
- Przygotowanie badania ankietowego w pracy wychowawczej na przykładzie metody socjometrycznej
- Rozwijanie inteligencji emocjonalnej
- Ja – pedagog, czyli trudy interwencji w szkole
- Jak wspomóc skuteczną adaptację nowych uczniów w szkole?
- Metody radzenia sobie ucznia ze złością i gniewem
- Diagnoza psychologiczno-pedagogiczna i jej wpływ na sukces edukacyjny ucznia
- Depresyjne dziecko w szkole
- Konstruktywna krytyka w komunikacji z uczniem
- Uczeń obarczony syndromem nieśmiałości
- Uczeń odrzucony przez rówieśników, izolowany, nieakceptowany
- Metody pomocy dla uczniów nieakceptowanych w klasie
- Praca z uczniem z problemami adaptacyjnymi w szkole/klasie
- Adaptacja, integracja, czyli jak dobrze rozpocząć rok szkolny
- Dysfunkcje rozwojowe źródłem problemów wychowawczych
- Przeciwdziałanie ubóstwu i wykluczeniu społecznemu wśród dzieci i młodzieży
- Rozwiązywanie problemów wychowawczych w szkole techniką kontraktów
- Zjawisko szkolnej przemocy
- Jak pracować z uczniem – sprawcą agresji
- W jaki sposób pomóc uczniowi – o&erze agresji
- Metody radzenia sobie ucznia ze złością i gniewem
- Jak reagować na agresywne zachowania ucznia wobec nauczyciela
- Tolerancja wśród dzieci i młodzieży – scenariusz zajęć
- TOLERANCJA – warsztaty dla młodzieży i rodziców
- Ty głupku! Ale masz beznadziejny piórnik! − O agresywnych zachowaniach dzieci
- Mobbing w szkole – jak zapobiegać przemocy grupowej
- Obowiązki pedagoga szkolnego wobec ucznia krzywdzonego w szkole lub w domu
- Wyrażanie trudnych emocji
- Narkotyki
- Praca pedagoga z uczennicą uzależnioną od narkotyków – studium przypadku
- Rozpoznawanie zachowań narkotykowych
- Dopalacze
- Młodzież na dopalaczach – studium przypadku
- Uzależnienie od portali społecznościowych
- Komputer i Internet – zalety oraz zagrożenia. Projekt szkolny
- Gry komputerowe
- Bezpieczeństwo w Internecie. Odpowiedzialne korzystanie z cyberprzestrzeni
- O rozmawianiu z dziećmi i młodzieżą na temat życia seksualnego
- Jak rozmawiać z dzieckiem molestowanym seksualnie?
- Prostytucja nieletnich
- Jak rozmawiać z dziećmi i młodzieżą o AIDS
- Promocja zdrowych nawyków żywieniowych i aktywności fizycznej
- Profilaktyka anoreksji i bulimii u młodzieży w działalności pedagogów szkolnych
- Zmiana regulacji prawnych dotyczących przestępstw popełnianych wobec dziecka
- Praca z uczniem z depresją
- Przykłady ćwiczeń budujących pozytywną samoocenę uczniów i wzmacniających poczucie ich własnej wartości
- Rozpoznanie środowiska rodzinnego ucznia
- Metody diagnozowania środowiska rodzinnego ucznia
- Praca z uczniem – budowanie pozytywnej samooceny
- Indywidualna praca z dzieckiem doświadczającym rozwodu rodziców
- Praca z uczniem, który kłamie
- Praca z uczniem z cukrzycą
- Adolescencja – zrozumieć ucznia dorastającego
- Nie bądź obojętny na ADHD
- Reakcje najbliższego środowiska
- Praca z dzieckiem nadmiernie ruchliwym, ale bez ADHD
- Dysgrafia czy dyspraksja – jak zdiagnozować?
- Zajęcia rozwijające umiejętność uczenia się – nowa forma pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- Praca z uczniem z FAS
- Psychologiczne gry szkolne uczniów
- Praca w szkole z uczniem z zaburzeniami psychicznymi
- Rola pedagoga w koordynowaniu wsparcia uczniów ze spektrum autyzmu
- Porada i konsultacja − ważne formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- Pedagog jako realizator programu wychowawczo-profilaktycznego szkoły
- Sposoby postępowania z uczniem z lękiem szkolnym
- Gdy dziecko nie chce chodzić do szkoły
- Gdy rodzic pracuje za granicą
- Jak zorganizować efektywne zebranie z rodzicami?
- Współpraca z trudnym rodzicem
- Rozwód rodziców – wsparcie dla dziecka. Zbiór wskazówek dla rodziców, nauczycieli i pedagogów
- Przesadna kontrola dziecka – rozmowa z rodzicem
- Łagodzenie napięć i emocji w trudnych relacjach z rodzicami
- Nie bójmy się kon0iktów. Umiejętności negocjacyjne i mediacyjne niezbędne w pracy pedagoga
- Komunikacja interpersonalna w procesie negocjacyjnym
- Negocjacje partnerskie i mediacje
- Psychologia udzielania porad
- Asertywność nauczyciela jako niezbędny składnik procesu wychowania
- Asertywność ważną umiejętnością w pracy pedagoga
- Asertywność – na czym polega i jak ją u siebie rozwijać?
- Dialog motywujący − skuteczna metoda w pracy pro&laktyczno-wychowawczo-terapeutycznej
- Prelekcja czy warsztat – w jaki sposób mówić na ważne tematy, by zainteresować uczniów, rodziców i nauczycieli?
- Prowokacyjne zachowania ucznia – metody skutecznego reagowania
Sprawdź nas! Zajrzyj do środka wydania

Co zrobić, by poznać, zrozumieć i polubić siebie?
- Przykładowy scenariusz zajęć dla uczniów starszych klas rozbudzający potrzebę pracy nad sobą, autorefleksji, dążenia do samoakceptacji
Co otrzymujesz w ramach publikacji?
Rozwiązania krok po kroku
Sposoby na rozwiązanie problemów z pracy pedagoga szkolnegoSprawdzone metody pracy
Efektywne metody i techniki, które z łatwością wprowadzisz do swojej szkołyDokumenty i scenariusze
Gotowe wzory dokumentów pedagoga szkolnego oraz pomysłowe karty pracy i scenariusze zajęćWiedzę specjalistów
Nasi eksperci podzielą się swoimi doświadczeniami pracy z dziećmi i młodzieżą
Wybierz swoją wersję

- Publikacja bazowa w wersji papierowej [380 stron]
- Aktualne kwartalne aktualizacje w formie 2 e-zeszytów tematycznych

- E-wydanie publikacji bazowej [380 stron]
- Dostęp do e-wydania wszystkich aktualizacji w formie zeszytowej
- Dokumentacja pedagoga szkolnego dostępna na portalu z możliwością pobrania [wzory dokumentów, ankiety, scenariusze, skrypty rozmów]
Wybierz swoją wersję
Liczba stron
380
Format
A4
Liczba aktualizacji w roku
4
Dodatki
Brak
Koszt aktualizacji
Koszt kwartalnej aktualizacji w cenie 310 zł netto.
Aktualizacje ukazują się w miesiącach:
Luty, maj, sierpień, listopad
Najczęściej zadawane pytania:
Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu.
Liczba stron
380
Format
A4
Liczba aktualizacji w roku
4
Dodatki
Brak
Koszt aktualizacji
Koszt kwartalnej aktualizacji w cenie 310 zł netto.
Aktualizacje ukazują się w miesiącach:
Luty, maj, sierpień, listopad