Teczka Wymagań Sanitarnych dla Placówki Wraz Z Procedurami Zapobiegajacymi zakażeniom | Forum Media Polska
0 Koszyk
Mój koszyk
Brak produktów w koszyku
Logowanie

Procedury sanitarne

Teczka wymagań sanitarnych dla placówki wraz z procedurami zapobiegającymi zakażeniom

Publikacja zawiera zestaw procedur postępowania w placówce medycznej, odpowiadających na aktualne wymagania sanitarne. Otrzymasz gotowe do wykorzystania procedury sanitarne z zakresu m.in. mycia i dezynfekcji narzędzi, zgłaszania zakażeń, stosowania odzieży ochronnej oraz postępowania z odpadami medycznymi. Zapewnij bezpieczeństwo higieniczne pacjentowi, a także bezpieczeństwo pracy dla swojego personelu.

  • ponad 1600 stron
  • pendrive
  • dostęp do portalu internetowego

Wybierz swoją wersję

Teczka wymagań sanitarnych dla bezpieczeństwa w Twojej placówce

„Teczka wymagań sanitarnych dla placówki wraz z procedurami zapobiegającymi zakażeniom” pozwala na dostosowanie placówki do aktualnych wymagań technicznych. Dzięki teczce uaktualnisz wszystkie procedury sanitarne oraz prawidłowo przeprowadzisz kontrolę wewnętrzną i wypełnisz raport z kontroli. Publikacja pozwoli Ci wdrożyć wszelkie wymagania sanitarne w zakresie postępowania z odpadami, sterylizacji narzędzi i sprzętu czy stosowania środków ochrony indywidualnej.

Gotowa do wydruku dokumentacja zawiera pełen zestaw procedur postępowania w placówce medycznej, który będziesz mieć zawsze pod ręką. Zyskasz też stały dostęp do dokumentacji dzięki wersji online. Łatwo wyszukasz potrzebne informacje i przygotujesz placówkę do kontroli sanepidu. Tworzenie procedur i instrukcji sanitarnych dla gabinetu stanie się prostsze i szybsze. Nie będziesz tracić czasu na przygotowywanie ich kilkudziesięciu wersji. Ponadto sprawnie dostosujesz pomieszczenia i urządzenia do nowych standardów.

Zawartość

  • Co nowego w prawie? Tabela zmian w wymaganiach dla placówki wprowadzonych rozp. MZ w spr. szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą (Dz.U.12.739).
  • Nowe obowiązki: Lista obowiązków kierownika placówki w zakresie dostosowania pomieszczeń i urządzeń do nowych wymagań sanitarnych.
  • Wymagania dla pomieszczeń administracyjnych, socjalnych, gabinetów lekarskich i zabiegowych, wymagania dotyczące oświetlenia, instalacji, wymagania dla pomieszczeń, w których są wykonywane badania lub zabiegi przy użyciu narzędzi i sprzętu wielokrotnego użycia.
  • Wymagania, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia: ambulatorium, pracowni badań endoskopowych, zakładu rehabilitacji leczniczej, wymagania sanitarnohigieniczne stawiane diagnostycznemu laboratorium.
  • Wymagania jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia sterylizatorni.
  • Co nowego w prawie? Zmiany wprowadzone Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 10 lipca 2013 r. w sprawie zgłoszeń podejrzenia lub rozpoznania zakażenia, choroby zakaźnej lub zgonu z powodu zakażenia lub choroby zakaźnej
  • Nowe obowiązki: Obowiązki kierownika podmiotu leczniczego jako pracodawcy: szczepienia, ocena ryzyka, zapobieganie zranieniom wskutek stosowania ostrych narzędzi medycznych
  • Przejrzyste zestawienie obowiązków i zadań personelu placówki, w tym m.in.:
  • kierownika,
  • lekarza,
  • kierownika laboratorium.
  • Dokumentacja: Przykładowo wypełnione raporty z kontroli wewnętrznej dla szpitala, przychodni, gabinetu, gabinetu stomatologicznego, wzory raportów.
  • Co nowego w prawie? Co w procedurach sanitarnych zmieniło Rozporządzenie MZ z dnia 10 lipca 2013 r. w sprawie zgłoszeń podejrzenia lub rozpoznania zakażenia, choroby zakaźnej lub zgonu z powodu zakażenia lub choroby zakaźnej.
  • Nowe obowiązki: Zestawienie najnowszych zadań kierowników placówki w zakresie opracowania, wdrożenia i nadzorowania procedur zapobiegających zakażeniom.
  • Dokumentacja: Gotowe procedury i instrukcje sanitarne w tym m.in.:
  • Zestaw procedur w zakresie utrzymania czystości w placówce medycznej:
  • • podział pomieszczeń na strefy higieniczne,
  • procedury higienicznego mycia i dezynfekcji podłóg, ścian i innych powierzchni,
  • szczegółowa instrukcja mycia i dezynfekcji pomieszczeń sanitarno-higienicznych,
  • zestaw planów higieny w tym m.in. gabinet lekarza rodzinnego, stomatologiczny, ginekologiczny, laryngologiczny, laboratorium, poszczególne oddziały szpitala.
  • Zestaw procedur dotyczących sterylizacji narzędzi i sprzętu:
  • postępowanie z narzędziami i sprzętem po zabiegu,
  • procedury sterylizacji i pakowania narzędzi i sprzętu medycznego wielokrotnego użycia,
  • procedury przygotowania narzędzi i materiałów do sterylizacji,
  • dokumentacja procesu sterylizacji.
  • Zestaw procedur stosowania środków ochrony indywidualnej i zbiorowej personelu:
  • ocena ryzyka przy wykonywaniu prac związanych z narażeniem na zranienie ostrymi narzędziami,
  • procedury stosowania odzieży ochronnej,
  • techniki zakładania i zdejmowania rękawic,
  • procedury postępowania po zranieniu,
  • dokumentacja prowadzenia szkoleń wewnętrznych personelu.
  • Zestaw procedur w zakresie postępowania z odpadami medycznymi:
  • procedury klasyfikowania odpadów,
  • instrukcje stanowiskowe w zakresie postępowania z odpadami medycznymi,
  • umowy na odbiór odpadów.
  • Co nowego w prawie? Procedura kontroli sanepidu – jak musisz być powiadomiony, jakie uprawnienia ma kontroler, jakie obszary może sprawdzać.
  • Nowe obowiązki: Prawa i obowiązki kierownika placówki.
  • Sankcje i kary za błędy w dokumentacji i niestosowanie procedur zapobiegających zakażeniom.
  • Przykłady najczęściej stwierdzanych nieprawidłowości.

Redaktor prowadzący

Absolwent Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu , absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Z wykształcenia specjalista ds. zarządzania zakładami opieki zdrowotnej, specjalista ds. zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy oraz specjalista ds. sanitarno-higienicznych. Zawodowo zajmuje się kwestią zarządzania BHP oraz problematyką sterylizacji, dezynfekcji i jakości w placówkach medycznych. Współautor wykładów z zakresu epidemiologii, szkoleń z zakresu dezynfekcji i sterylizacji. Twórca ogólnopolskiego programu pod nazwą „Bezpieczny Gabinet”.

zwiń

Pobierz fragment publikacji

Zbiór podstawowych wiadomości z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy w placówkach służby zdrowia. Pobierz materiał zawierający działy:

  • regulacje prawne z zakresu ochrony pracy
  • prawa i obowiązki pracodawców i pracowników w zakresie BHP oraz odpowiedzialność za naruszenie przepisów i zasad BHP
  • umowa o pracę
  • świadectwo pracy
  • równe traktowanie kobiet i mężczyzn
  • czas pracy
  • urlopy wypoczynkowe
Pobierz

Dedykowany portal

Znajdziesz tu wersję elektroniczną publikacji oraz dodatkowe materiały multimedialne w wygodnej formie internetowego e-booka oraz dokumentów do pobrania.

  • dostęp do materiałów 24h/dobę
  • dokumenty w wersji edytowalnej do pobrania i wykorzystania
  • możliwość wyszukiwania fraz i słów kluczowych

Wybierz swoją wersję

Wersja
Podstawowa
529,00 zł netto
573,45 zł brutto

  • publikacja drukowana
  • pendrive z materiałami
  • limitowany dostęp do e-wydania publikacji
  • dodatkowo płatne aktualizacje
Dodaj do koszyka
Wersja
Premium
999,00 zł netto
1228,77 zł brutto

  • roczny dostęp online do publikacji
  • aktualizacje w cenie
Dodaj do koszyka

Liczba stron

1600

Liczba aktualizacji w roku

4

Koszt aktualizacji

Koszt jednej aktualizacji w wersji podstawowej wynosi 299,00 zł netto.

Format

A4

Dodatki

Materiały multimedialne na pendrivie

Aktualizacje ukazują się w miesiącach:

marzec, czerwiec, wrzesień, grudzień

Najczęściej zadawane pytania:

Płatności za program/publikację proszę dokonać na podstawie faktury VAT, którą wyślemy za pośrednictwem kuriera DHL na adres wskazany w zamówieniu wraz z programem/publikacją.
Tak, w celu ustalenia szczegółów zamówienia z wysyłką za granicę, prosimy skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta pod adresem: bok@forum-media.pl
Nie, licencja jest bezterminowa.
Po zainstalowaniu programu automatycznie pojawi się okno rejestracji. W oknie rejestracji proszę wpisać dane z otrzymanej faktury VAT. Ważne aby wpisać prawidłowy numer klienta ( widoczny w ramce po prawej stronie). Po wpisaniu wszystkich danych, rejestracja odbędzie się automatycznie.
Na stronie wydawnictwa www.e-forum.pl w opisie każdego z programów i publikacji jest informacja w jakich miesiącach ukazują się aktualizacje dla danego tytułu.
Rezygnacje przyjmujemy w formie pisemnej pod adresem: rezygnacje@forum-media.pl, pod numerem faxu – 61 66 55 888 lub listownie pod adresem wydawnictwa: Forum Media Polska, ul. Polska 13, 60-595 Poznań. Rezygnacje z przedłużenia prenumeraty na kolejny okres należy dokonać najpóźniej 14 dni przed datą rozpoczęcia kolejnego okresu prenumeraty. Rezygnacji z zestawów aktualizujących programów i publikacji należy dokonać z zachowaniem 2-tygodniowego terminu wypowiedzenia. Rezygnacji z kolejnego cyklu kursu na płytach należy dokonać najpóźniej na 14 dni od otrzymania ostatniej płyty z bieżącego cyklu kursu
Przejdź do pełnego FAQ

Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu

Administratorem Twoich danych osobowych jest Forum Media Polska Sp. z o.o., ul. Polska 13, 60-595 Poznań. Będziemy przetwarzać dane podane w formularzu wyłącznie w celu realizacji Twojego zgłoszenia. Pełna informacja o regułach przetwarzania danych osobowych dostępna jest tutaj.
Biuro Obsługi Klienta