Teczka wymagań sanitarnych dla bezpieczeństwa w Twojej placówce
„Teczka wymagań sanitarnych dla placówki wraz z procedurami zapobiegającymi zakażeniom” pozwala na dostosowanie placówki do aktualnych wymagań technicznych. Dzięki teczce uaktualnisz wszystkie procedury sanitarne oraz prawidłowo przeprowadzisz kontrolę wewnętrzną i wypełnisz raport z kontroli. Publikacja pozwoli Ci wdrożyć wszelkie wymagania sanitarne w zakresie postępowania z odpadami, sterylizacji narzędzi i sprzętu czy stosowania środków ochrony indywidualnej.
Gotowa do wydruku dokumentacja zawiera pełen zestaw procedur postępowania w placówce medycznej, który będziesz mieć zawsze pod ręką. Zyskasz też stały dostęp do dokumentacji dzięki wersji online. Łatwo wyszukasz potrzebne informacje i przygotujesz placówkę do kontroli sanepidu. Tworzenie procedur i instrukcji sanitarnych dla gabinetu stanie się prostsze i szybsze. Nie będziesz tracić czasu na przygotowywanie ich kilkudziesięciu wersji. Ponadto sprawnie dostosujesz pomieszczenia i urządzenia do nowych standardów.
Zawartość
- Strategia walki z zakażeniem koronawirusem
- Co nowego w prawie? Tabela zmian w wymaganiach dla placówki wprowadzonych rozp. MZ w spr. szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą (Dz.U.12.739).
- Nowe obowiązki: Lista obowiązków kierownika placówki w zakresie dostosowania pomieszczeń i urządzeń do nowych wymagań sanitarnych.
- Wymagania dla pomieszczeń administracyjnych, socjalnych, gabinetów lekarskich i zabiegowych, wymagania dotyczące oświetlenia, instalacji, wymagania dla pomieszczeń, w których są wykonywane badania lub zabiegi przy użyciu narzędzi i sprzętu wielokrotnego użycia.
- Wymagania, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia: ambulatorium, pracowni badań endoskopowych, zakładu rehabilitacji leczniczej, wymagania sanitarnohigieniczne stawiane diagnostycznemu laboratorium.
- Wymagania jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia sterylizatorni.
- Co nowego w prawie? Zmiany wprowadzone Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 10 lipca 2013 r. w sprawie zgłoszeń podejrzenia lub rozpoznania zakażenia, choroby zakaźnej lub zgonu z powodu zakażenia lub choroby zakaźnej
- Nowe obowiązki: Obowiązki kierownika podmiotu leczniczego jako pracodawcy: szczepienia, ocena ryzyka, zapobieganie zranieniom wskutek stosowania ostrych narzędzi medycznych
- Przejrzyste zestawienie obowiązków i zadań personelu placówki, w tym m.in.:
- kierownika,
- lekarza,
- kierownika laboratorium.
- Dokumentacja: Przykładowo wypełnione raporty z kontroli wewnętrznej dla szpitala, przychodni, gabinetu, gabinetu stomatologicznego, wzory raportów.
- Co nowego w prawie? Co w procedurach sanitarnych zmieniło Rozporządzenie MZ z dnia 10 lipca 2013 r. w sprawie zgłoszeń podejrzenia lub rozpoznania zakażenia, choroby zakaźnej lub zgonu z powodu zakażenia lub choroby zakaźnej.
- Nowe obowiązki: Zestawienie najnowszych zadań kierowników placówki w zakresie opracowania, wdrożenia i nadzorowania procedur zapobiegających zakażeniom.
- Dokumentacja: Gotowe procedury i instrukcje sanitarne w tym m.in.:
- Zestaw procedur w zakresie utrzymania czystości w placówce medycznej:
- • podział pomieszczeń na strefy higieniczne,
- procedury higienicznego mycia i dezynfekcji podłóg, ścian i innych powierzchni,
- szczegółowa instrukcja mycia i dezynfekcji pomieszczeń sanitarno-higienicznych,
- zestaw planów higieny w tym m.in. gabinet lekarza rodzinnego, stomatologiczny, ginekologiczny, laryngologiczny, laboratorium, poszczególne oddziały szpitala.
- Zestaw procedur dotyczących sterylizacji narzędzi i sprzętu:
- postępowanie z narzędziami i sprzętem po zabiegu,
- procedury sterylizacji i pakowania narzędzi i sprzętu medycznego wielokrotnego użycia,
- procedury przygotowania narzędzi i materiałów do sterylizacji,
- dokumentacja procesu sterylizacji.
- Zestaw procedur stosowania środków ochrony indywidualnej i zbiorowej personelu:
- ocena ryzyka przy wykonywaniu prac związanych z narażeniem na zranienie ostrymi narzędziami,
- procedury stosowania odzieży ochronnej,
- techniki zakładania i zdejmowania rękawic,
- procedury postępowania po zranieniu,
- dokumentacja prowadzenia szkoleń wewnętrznych personelu.
- Zestaw procedur w zakresie postępowania z odpadami medycznymi:
- procedury klasyfikowania odpadów,
- instrukcje stanowiskowe w zakresie postępowania z odpadami medycznymi,
- umowy na odbiór odpadów.
- Co nowego w prawie? Procedura kontroli sanepidu – jak musisz być powiadomiony, jakie uprawnienia ma kontroler, jakie obszary może sprawdzać.
- Nowe obowiązki: Prawa i obowiązki kierownika placówki.
- Sankcje i kary za błędy w dokumentacji i niestosowanie procedur zapobiegających zakażeniom.
- Przykłady najczęściej stwierdzanych nieprawidłowości.
Pobierz fragment publikacji
Zbiór podstawowych wiadomości z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy w placówkach służby zdrowia. Pobierz materiał zawierający działy:
- regulacje prawne z zakresu ochrony pracy
- prawa i obowiązki pracodawców i pracowników w zakresie BHP oraz odpowiedzialność za naruszenie przepisów i zasad BHP
- umowa o pracę
- świadectwo pracy
- równe traktowanie kobiet i mężczyzn
- czas pracy
- urlopy wypoczynkowe
Dedykowany portal
Znajdziesz tu wersję elektroniczną publikacji oraz dodatkowe materiały multimedialne w wygodnej formie internetowego e-booka oraz dokumentów do pobrania.
Zamów
- roczny dostęp online do publikacji
- aktualizacje w cenie
Wybierz swoją wersję
Liczba stron
1600
Format
A4
Dodatki
Materiały multimedialne na pendrivie
Najczęściej zadawane pytania:
Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu
Liczba stron
1600
Format
A4
Dodatki
Materiały multimedialne na pendrivie