Teczka wymagań sanitarnych dla bezpieczeństwa w Twojej placówce
„Teczka wymagań sanitarnych dla placówki wraz z procedurami zapobiegającymi zakażeniom” pozwala na dostosowanie placówki do aktualnych wymagań technicznych. Dzięki teczce uaktualnisz wszystkie procedury sanitarne oraz prawidłowo przeprowadzisz kontrolę wewnętrzną i wypełnisz raport z kontroli. Publikacja pozwoli Ci wdrożyć wszelkie wymagania sanitarne w zakresie postępowania z odpadami, sterylizacji narzędzi i sprzętu czy stosowania środków ochrony indywidualnej.
Gotowa do wydruku dokumentacja zawiera pełen zestaw procedur postępowania w placówce medycznej, który będziesz mieć zawsze pod ręką. Zyskasz też stały dostęp do dokumentacji dzięki wersji online. Łatwo wyszukasz potrzebne informacje i przygotujesz placówkę do kontroli sanepidu. Tworzenie procedur i instrukcji sanitarnych dla gabinetu stanie się prostsze i szybsze. Nie będziesz tracić czasu na przygotowywanie ich kilkudziesięciu wersji. Ponadto sprawnie dostosujesz pomieszczenia i urządzenia do nowych standardów.
Zawartość
- Strategia walki z zakażeniem koronawirusem
 - Co nowego w prawie? Tabela zmian w wymaganiach dla placówki wprowadzonych rozp. MZ w spr. szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą (Dz.U.12.739).
 - Nowe obowiązki: Lista obowiązków kierownika placówki w zakresie dostosowania pomieszczeń i urządzeń do nowych wymagań sanitarnych.
 - Wymagania dla pomieszczeń administracyjnych, socjalnych, gabinetów lekarskich i zabiegowych, wymagania dotyczące oświetlenia, instalacji, wymagania dla pomieszczeń, w których są wykonywane badania lub zabiegi przy użyciu narzędzi i sprzętu wielokrotnego użycia.
 - Wymagania, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia: ambulatorium, pracowni badań endoskopowych, zakładu rehabilitacji leczniczej, wymagania sanitarnohigieniczne stawiane diagnostycznemu laboratorium.
 - Wymagania jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia sterylizatorni.
 
- Co nowego w prawie? Zmiany wprowadzone Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 10 lipca 2013 r. w sprawie zgłoszeń podejrzenia lub rozpoznania zakażenia, choroby zakaźnej lub zgonu z powodu zakażenia lub choroby zakaźnej
 - Nowe obowiązki: Obowiązki kierownika podmiotu leczniczego jako pracodawcy: szczepienia, ocena ryzyka, zapobieganie zranieniom wskutek stosowania ostrych narzędzi medycznych
 - Przejrzyste zestawienie obowiązków i zadań personelu placówki, w tym m.in.:
 - kierownika,
 - lekarza,
 - kierownika laboratorium.
 - Dokumentacja: Przykładowo wypełnione raporty z kontroli wewnętrznej dla szpitala, przychodni, gabinetu, gabinetu stomatologicznego, wzory raportów.
 
- Co nowego w prawie? Co w procedurach sanitarnych zmieniło Rozporządzenie MZ z dnia 10 lipca 2013 r. w sprawie zgłoszeń podejrzenia lub rozpoznania zakażenia, choroby zakaźnej lub zgonu z powodu zakażenia lub choroby zakaźnej.
 - Nowe obowiązki: Zestawienie najnowszych zadań kierowników placówki w zakresie opracowania, wdrożenia i nadzorowania procedur zapobiegających zakażeniom.
 - Dokumentacja: Gotowe procedury i instrukcje sanitarne w tym m.in.:
 - Zestaw procedur w zakresie utrzymania czystości w placówce medycznej:
 - • podział pomieszczeń na strefy higieniczne,
 - procedury higienicznego mycia i dezynfekcji podłóg, ścian i innych powierzchni,
 - szczegółowa instrukcja mycia i dezynfekcji pomieszczeń sanitarno-higienicznych,
 - zestaw planów higieny w tym m.in. gabinet lekarza rodzinnego, stomatologiczny, ginekologiczny, laryngologiczny, laboratorium, poszczególne oddziały szpitala.
 - Zestaw procedur dotyczących sterylizacji narzędzi i sprzętu:
 - postępowanie z narzędziami i sprzętem po zabiegu,
 - procedury sterylizacji i pakowania narzędzi i sprzętu medycznego wielokrotnego użycia,
 - procedury przygotowania narzędzi i materiałów do sterylizacji,
 - dokumentacja procesu sterylizacji.
 - Zestaw procedur stosowania środków ochrony indywidualnej i zbiorowej personelu:
 - ocena ryzyka przy wykonywaniu prac związanych z narażeniem na zranienie ostrymi narzędziami,
 - procedury stosowania odzieży ochronnej,
 - techniki zakładania i zdejmowania rękawic,
 - procedury postępowania po zranieniu,
 - dokumentacja prowadzenia szkoleń wewnętrznych personelu.
 - Zestaw procedur w zakresie postępowania z odpadami medycznymi:
 - procedury klasyfikowania odpadów,
 - instrukcje stanowiskowe w zakresie postępowania z odpadami medycznymi,
 - umowy na odbiór odpadów.
 
- Co nowego w prawie? Procedura kontroli sanepidu – jak musisz być powiadomiony, jakie uprawnienia ma kontroler, jakie obszary może sprawdzać.
 - Nowe obowiązki: Prawa i obowiązki kierownika placówki.
 - Sankcje i kary za błędy w dokumentacji i niestosowanie procedur zapobiegających zakażeniom.
 - Przykłady najczęściej stwierdzanych nieprawidłowości.
 
Pobierz fragment publikacji
                                            Zbiór podstawowych wiadomości z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy w placówkach służby zdrowia. Pobierz materiał zawierający działy:
- regulacje prawne z zakresu ochrony pracy
 - prawa i obowiązki pracodawców i pracowników w zakresie BHP oraz odpowiedzialność za naruszenie przepisów i zasad BHP
 - umowa o pracę
 - świadectwo pracy
 - równe traktowanie kobiet i mężczyzn
 - czas pracy
 - urlopy wypoczynkowe
 
Dedykowany portal
Znajdziesz tu wersję elektroniczną publikacji oraz dodatkowe materiały multimedialne w wygodnej formie internetowego e-booka oraz dokumentów do pobrania.
                
            
Zamów
                                - roczny dostęp online do publikacji
 - aktualizacje w cenie
 
Wybierz swoją wersję
Liczba stron
1600
Format
A4
Dodatki
Materiały multimedialne na pendrivie
Najczęściej zadawane pytania:
Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu
Liczba stron
1600
Format
A4
Dodatki
Materiały multimedialne na pendrivie