Co zyskasz, korzystając z „Teczki pedagoga specjalnego z materiałami do pracy z dziećmi ze SPE”?
- Będziesz na bieżąco ze zmianami prawa oświatowego regulującymi funkcjonowanie pedagoga specjalnego w Twojej placówce oraz aktualnymi wymaganiami w zakresie pomocy uczniom ze SPE.
- Będziesz zawsze przygotowany do kontroli dzięki kompleksowej dokumentacji opracowanej przez doświadczonych ekspertów.
- Przeszkolisz się w ramach dostępu do 9 specjalistycznych szkoleń z obszaru oceny efektywności zajęć prowadzonych w ramach m.in. pomocy psychologiczno-pedagogicznej, pracy z uczniami w spektrum autyzmu czy konstruowania IPET.
- Zapewniasz 100% wsparcia w pracy z dziećmi i młodzieżą niesłyszącą lub słabosłyszącą, niewidomą lub słabowidzącą, z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją.
Wraz z publikacją otrzymujesz ponad 90 wzorcowych dokumentów przydatnych w pracy pedagoga specjalnego:
- Plany pracy, programy zajęć
- Wzory dokumentów, protokołów, pism m.in. zgody rodziców, deklaracji, pisma do sądu, opinie, protokoły posiedzeń zespołów, karty indywidualnych potrzeb uczniów, karty udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- Scenariusze zajęć socjoterapeutycznych, ćwiczenia, karty pracy, zeszyt obserwacji ucznia, ulotki dla uczniów, pakiet ćwiczeń relaksacyjnych do rozdania uczniom, kontrakt
- Rejestry, arkusze, wykazy m.in. rejestry uczniów posiadających opinie, orzeczenia ppp, IPET-y, WOPFU
- Ankiety, diagnozy m.in. ankiety dla uczniów, nauczycieli, rodziców, ankiety ewaluacyjne.
W ramach dostępu PREMIUM otrzymujesz 9 specjalistycznych szkoleń tj.: Narzędzia do oceny efektywności zajęć prowadzonych w ramach ppp, TIK w pracy z uczniami ze spektrum autyzmu, Praca z uczniem z nadpobudliwością psychoruchową (ADHD), Praca z uczniem z zespołem Aspergera na różnych etapach edukacji, Prawidłowe odczytywanie i realizowanie wskazań i zaleceń zawartych w orzeczeniach o potrzebie kształcenia specjalnego, Konstruowanie IPET, Praca z uczniem ze SPE w nauczaniu zdalnym, Wykorzystanie narzędzi TIK w pracy z osobami ze SPE, Zajęcia rewalidacyjne i zajęcia specjalistyczne.
Spis treści
- 1.1 Pedagog specjalny w przedszkolu i szkole – nowa funkcja
- 1.2 Zakres obowiązków pedagoga specjalnego, pedagoga szkolnego i psychologa
- 1.3 Plan pracy pedagoga specjalnego w przedszkolu
- 1.4 Plan pracy pedagoga specjalnego w szkole
- 1.5 Nowe zasady awansu zawodowego nauczycieli po nowelizacji Karty Nauczyciela
- 1.6 Ocena pracy nauczyciela oraz inne zmiany w nowelizacji Karty Nauczyciela
- 1.7 Zasady udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w bezpośredniej pracy z uczniem – zadania pedagoga specjalnego według nowego rozporządzenia
- 1.8 Dzienniki pracy pedagoga specjalnego
- 1.9 Potrzeby i preferencje w zakresie Wewnątrzszkolnego Doskonalenia Nauczycieli – ankieta dla nauczycieli
- 1.10 Dylematy pedagoga specjalnego w pytaniach i odpowiedziach
- 1.11 Wzór sprawozdania z pracy pedagoga specjalnego (z przykładowymi wpisami)
- 1.12 Dobrostan nauczycieli. Co mogą zrobić, żeby czuć się dobrze w szkole?
- 1.13 Nowe standardy ochrony małoletnich
- 2.1 Wiodąca rola pedagoga specjalnego w procesie diagnozowania
- 2.1.1 Diagnoza krok po kroku
- 2.1.2 Diagnoza pedagogiczna… i co dalej
- 2.1.3 Organizacja badań i czynności diagnostycznych pedagoga specjalnego
- 2.1.4 Obserwacja ucznia jako czynność diagnostyczna pedagoga specjalnego
- 2.2 Przygotowanie badania ankietowego na przykładzie metody socjometrycznej
- 2.3 Niepokój czy przewlekły stres – symptomy umożliwiające rozpoznanie u ucznia rodzaju kryzysu psychologicznego
- 2.4 Samobójstwa w grupie adolescentów – diagnoza ryzyka popełnienia samobójstwa i pomoc po próbie samobójczej
- 2.5 Gdy dziecko nie chce chodzić do szkoły
- 2.6 Działania profilaktyczne i procedura postępowania w sytuacji ucznia przyjmującego środki psychoaktywne
- 2.7 Zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży w szkole
- 2.7.1 Zrozumieć lęk. Wykorzystaj energię stresu do samorozwoju. Nie taka porażka straszna, jak ją malują
- 2.7.2 Jak skutecznie poradzić sobie z konfliktem między rodzicami a szkołą w obszarze pomocy psychologiczno-pedagogicznej?
- 2.7.3 Mindfulness na co dzień
- 2.7.4 Działania prozdrowotne w szkole
- 2.7.5 Bądź zmianą, którą chcesz widzieć w szkole. Jakie techniki i strategie sprawdzą się w świecie VUCA?
- 3.1 Efektywna współpraca pedagoga szkolnego z pedagogiem specjalnym
- 3.1.1 Budowanie relacji podstawowym celem pracy pedagoga/pedagoga specjalnego
- 3.1.2 Pedagog szkolny i pedagog specjalny – dwóch specjalistów w jednej osobie
- 3.2 Zasady określania niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych, w tym wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne, odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne ucznia
- 3.3 Dyrektor, pedagog specjalny, nauczyciele, rodzice – wszyscy razem w jednym celu
- 3.3.1 Dostępność pedagoga specjalnego – regulacje prawne w kontekście praktycznych szkolnych rozwiązań
- 3.4 Rozpoznawanie typów uczniów w celu poprawy wyników w nauce
- 4.1 Efektywne wspieranie uczniów przez cały rok szkolny – indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (IPET) oraz wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia (WOPFU)
- 4.2 Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny – wzór
- 4.3 Ewaluacja pracy z dzieckiem niepełnosprawnym
- 4.3.1 Prawa ucznia niepełnosprawnego w szkole ogólnodostępnej
- 4.3.2 Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w szkole ogólnodostępnej
- 4.4 Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny – afazja motoryczna – etap edukacyjny przedszkole
- 4.5 Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny – NI stopnia lekkiego – szkoła podstawowa
- 4.6 Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny – Słabosłyszenie – przedszkole
- 4.7 Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny – uczeń z zaburzeniami ze spektrum autyzmu szkoła podstawowa klasa VI
- 4.8 Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny – edukacja Wczesnoszkolna
- 5.1 Indywidualizacja, dostosowanie wymagań edukacyjnych oraz ocenianie uczniów niepełnosprawnych
- 5.2 Metody pracy z dziećmi i młodzieżą z deficytami w obszarze umiejętności społecznych
- 5.3 Rola pedagoga w koordynowaniu wsparcia uczniów ze spektrum autyzmu
- 5.4 Zasady organizacji i prowadzenia zajęć socjoterapeutycznych
- 5.5 Zasady organizacji i prowadzenia zajęć rewalidacyjnych
- 5.6 Case study. Postępowanie w przypadku trudności w uczeniu się na etapie edukacji wczesnoszkolnej
- 5.7 Case study – postępowanie w przypadku pracy z dzieckiem agresywnym
- 5.7.1 Pedagog specjalny wobec problemu prowokacyjnych zachowań uczniów
- 5.7.2 Skuteczna komunikacja
- 5.7.3 Konflikty rówieśnicze w pracy pedagoga specjalnego
- 5.8 Kontrakt z uczniem – niedoceniana przez pedagogów metoda wychowawcza
- 6.1 Porada i konsultacja – ważne formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- 6.1.1 Indywidualne rozmowy pedagoga specjalnego z uczniami. Przykładowe elementy skryptów
- 6.2 Praca z uczniem z FAS
- 6.3 Ocena efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej uczniowi
- 6.3.1 Ocena efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej uczniowi – pytania i odpowiedzi
- 6.4 Kwestionariusz wywiadu z rodzicami ucznia
- 6.5 Wiem, co czują inne osoby
- 6.5.1 Dziecko w spektrum autyzmu i z dysleksją
- 6.5.2 Case study – uczeń z ASD
- 6.5.3 Uczeń ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Jakiego wsparcia potrzebuje dyslektyk i dyskalkulik?
- 6.6 Uczę się uczyć – mapy myśli. Planer skutecznego uczenia się
- 6.7 Notuję, czyli jak zrobić dobre notatki
- 6.8 Doskonalę swoją pamięć
- 6.9 Rola rówieśniczego wsparcia wobec ucznia w kryzysie emocjonalnym lub w sytuacji traumy
- 6.9.1 Zajęcia rozwijające kompetencje społeczno-emocjonalne dla uczniów przejawiających trudności w funkcjonowaniu społecznym
- 6.9.2 Jak radzimy sobie z uczuciami? – scenariusze zajęć
- 6.10 Bezpieczne korzystanie przez pedagoga specjalnego z elementów terapii poznawczo-behawioralnej
- 6.11 Uczeń z ADHD w szkole. Jak projektować przestrzeń rozwojową mózgów nieneurotypowych?
- 6.11.1 Uczeń z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD)
- 7.1 Współpraca z podmiotami i instytucjami
- 7.2 Arkusz kontroli wniosku kierowanego do poradni psychologiczno-pedagogicznej o przeprowadzenie diagnozy ucznia w przypadku braku efektów pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- 7.3 Rola notatki służbowej w pracy pedagoga specjalnego
- 7.4 Różnorodność funkcji pełnionych w szkole przez nauczycieli posiadających kwalifikacje z zakresu pedagogiki specjalnej
Zawartość publikacji
Przekazujemy Państwu dostęp do sprawdzonych, w pełni autorskich rozwiązań rekomendowanych przez Czytelników „Głosu Pedagogicznego”, które podniosą poziom bezpieczeństwa w placówce oświatowej z uwzględnieniem wymagań MEiN. Korzystając z praktycznej publikacji, zrealizują Państwo wszystkie zadania pedagoga specjalnego, i dowiedzą się, w jaki sposób dostosować codzienną pracę do nowych regulacji prawnych.
Teczka pedagoga specjalnego
3 powody, dla których to pozycja obowiązkowa w każdej szkole:
Wybierz swoją wersję
- Publikacja bazowa w wersji papierowej [1000 stron], w tym materiały merytoryczne i dokumenty, ankiety, karty pracy
- Ok. 90 edytowalnych plików w wersji do wydruku na płycie CD
- Limitowany dostęp do e-wydania publikacji
- Kwartalne aktualizacje w cenie 369 zł netto
- E-wydanie publikacji bazowej oraz dotychczas wydanych aktualizacji [1000 stron] z dostępem na rok*
- Materiały multimedialne do pobrania, w tym edytowalne dokumenty, ankiety, karty pracy
- Aktualizacje bez dodatkowych opłat
Wybierz swoją wersję
Liczba stron
1000
Format
A4
Liczba aktualizacji w roku
4
Dodatki
W zależności od pakietu.
Koszt aktualizacji
Kwartalne aktualizacje w cenie 369 zł netto (W dowolnym momencie można zrezygnować z zestawów aktualizacyjnych, wystarczy złożyć rezygnację najpóźniej na 2 tygodnie przed ukazaniem się najbliższej aktualizacji.)
Do ceny należy doliczyć koszty wysyłki w kwocie 43,05 zł brutto.
*Klient ma prawo do złożenia rezygnacji z subskrypcji. Aby dokonać rezygnacji z przedłużenia subskrypcji, należy wypełnić formularz dostępny na stronie https://www.rezygnacje.forum-media.pl/. Informacja o rezygnacji powinna zawierać dane umożliwiające identyfikację Klienta. Rezygnacja może nastąpić w każdym czasie, nie później jednak niż na 14 dni przed końcem obowiązującej subskrypcji (liczy się data wypełnienia formularza).
Jeśli chcesz zamówić publikację z dostawą poza terytorium Polski, napisz na zagranica@forum-media.pl
Adres strony produktowej
Najczęściej zadawane pytania
Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu.
Liczba stron
1000
Format
A4
Liczba aktualizacji w roku
4
Dodatki
W zależności od pakietu.
Koszt aktualizacji
Kwartalne aktualizacje w cenie 369 zł netto (W dowolnym momencie można zrezygnować z zestawów aktualizacyjnych, wystarczy złożyć rezygnację najpóźniej na 2 tygodnie przed ukazaniem się najbliższej aktualizacji.)
Do ceny należy doliczyć koszty wysyłki w kwocie 43,05 zł brutto.
*Klient ma prawo do złożenia rezygnacji z subskrypcji. Aby dokonać rezygnacji z przedłużenia subskrypcji, należy wypełnić formularz dostępny na stronie https://www.rezygnacje.forum-media.pl/. Informacja o rezygnacji powinna zawierać dane umożliwiające identyfikację Klienta. Rezygnacja może nastąpić w każdym czasie, nie później jednak niż na 14 dni przed końcem obowiązującej subskrypcji (liczy się data wypełnienia formularza).
Jeśli chcesz zamówić publikację z dostawą poza terytorium Polski, napisz na zagranica@forum-media.pl