Teczka pedagoga specjalnego | Forum Media Polska
0 Koszyk
Logowanie

Logopedia

teczkapedagogaspecjalnego.pl

Teczka pedagoga specjalnego z materiałami do pracy z dziećmi ze SPE

Teczka pedagoga specjalnego to narzędzie do diagnozowania i rozwiązywania problemów oraz praktyczny poradnik wspomagający pedagogów specjalnych w ich codziennej pracy. To praktyczna publikacja wspierająca osoby na nowej funkcji w ich codziennej pracy. Z pomocą poradnika wywiążą się Państwo z zadań pedagoga specjalnego i obowiązków nałożonych przez prawo oświatowe i dyrektora jednostki oświatowej. Teczka opracowywana jest przez zespół złożony z wykwalifikowanych praktyków, uznanych pedagogów i psychologów. Teczka rekomendowana jest przez Radę Programową czasopism „Głos Pedagogiczny” i „Terapia specjalna”.

teczkapedagogaspecjalnego.pl

Wybierz swoją wersję

Co zyskasz, korzystając z „Teczki pedagoga specjalnego z materiałami do pracy z dziećmi ze SPE”?

  • Będziesz na bieżąco ze zmianami prawa oświatowego regulującymi funkcjonowanie pedagoga specjalnego w Twojej placówce oraz aktualnymi wymaganiami w zakresie pomocy uczniom ze SPE.
  • Będziesz zawsze przygotowany do kontroli dzięki kompleksowej dokumentacji opracowanej przez doświadczonych ekspertów.
  • Przeszkolisz się w ramach dostępu do 9 specjalistycznych szkoleń z obszaru oceny efektywności zajęć prowadzonych w ramach m.in. pomocy psychologiczno-pedagogicznej, pracy z uczniami w spektrum autyzmu czy konstruowania IPET.
  • Zapewniasz 100% wsparcia w pracy z dziećmi i młodzieżą niesłyszącą lub słabosłyszącą, niewidomą lub słabowidzącą, z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją.

Wraz z publikacją otrzymujesz ponad 90 wzorcowych dokumentów przydatnych w pracy pedagoga specjalnego:

  • Plany pracy, programy zajęć
  • Wzory dokumentów, protokołów, pism m.in. zgody rodziców, deklaracji, pisma do sądu, opinie, protokoły posiedzeń zespołów, karty indywidualnych potrzeb uczniów, karty udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej
  • Scenariusze zajęć socjoterapeutycznych, ćwiczenia, karty pracy, zeszyt obserwacji ucznia, ulotki dla uczniów, pakiet ćwiczeń relaksacyjnych do rozdania uczniom, kontrakt
  • Rejestry, arkusze, wykazy m.in. rejestry uczniów posiadających opinie, orzeczenia ppp, IPET-y, WOPFU
  • Ankiety, diagnozy m.in. ankiety dla uczniów, nauczycieli, rodziców, ankiety ewaluacyjne.

Spis treści

  • 1.1 Pedagog specjalny w przedszkolu i szkole – nowa funkcja
  • 1.2 Zakres obowiązków pedagoga specjalnego, pedagoga szkolnego i psychologa
  • 1.3 Plan pracy pedagoga specjalnego w przedszkolu
  • 1.4 Plan pracy pedagoga specjalnego w szkole
  • 1.5 Nowe zasady awansu zawodowego nauczycieli po nowelizacji Karty Nauczyciela
  • 1.6 Ocena pracy nauczyciela oraz inne zmiany w nowelizacji Karty Nauczyciela
  • 1.7 Zasady udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w bezpośredniej pracy z uczniem – zadania pedagoga specjalnego według nowego rozporządzenia
  • 1.8 Dzienniki pracy pedagoga specjalnego
  • 1.9 Potrzeby i preferencje w zakresie Wewnątrzszkolnego Doskonalenia Nauczycieli – ankieta dla nauczycieli
  • 1.10 Dylematy pedagoga specjalnego w pytaniach i odpowiedziach
  • 1.11 Wzór sprawozdania z pracy pedagoga specjalnego (z przykładowymi wpisami)
  • 1.12 Dobrostan nauczycieli. Co mogą zrobić, żeby czuć się dobrze w szkole?
  • 1.13 Nowe standardy ochrony małoletnich
  • 2.1 Wiodąca rola pedagoga specjalnego w procesie diagnozowania
  • 2.1.1 Diagnoza krok po kroku
  • 2.1.2 Diagnoza pedagogiczna… i co dalej
  • 2.1.3 Organizacja badań i czynności diagnostycznych pedagoga specjalnego
  • 2.1.4 Obserwacja ucznia jako czynność diagnostyczna pedagoga specjalnego
  • 2.2 Przygotowanie badania ankietowego na przykładzie metody socjometrycznej
  • 2.3 Niepokój czy przewlekły stres – symptomy umożliwiające rozpoznanie u ucznia rodzaju kryzysu psychologicznego
  • 2.4 Samobójstwa w grupie adolescentów – diagnoza ryzyka popełnienia samobójstwa i pomoc po próbie samobójczej
  • 2.5 Gdy dziecko nie chce chodzić do szkoły
  • 2.6 Działania profilaktyczne i procedura postępowania w sytuacji ucznia przyjmującego środki psychoaktywne
  • 2.7 Zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży w szkole
  • 2.7.1 Zrozumieć lęk. Wykorzystaj energię stresu do samorozwoju. Nie taka porażka straszna, jak ją malują
  • 2.7.2 Jak skutecznie poradzić sobie z konfliktem między rodzicami a szkołą w obszarze pomocy psychologiczno-pedagogicznej?
  • 2.7.3 Mindfulness na co dzień
  • 2.7.4 Działania prozdrowotne w szkole
  • 2.7.5 Bądź zmianą, którą chcesz widzieć w szkole. Jakie techniki i strategie sprawdzą się w świecie VUCA?
  • 3.1 Efektywna współpraca pedagoga szkolnego z pedagogiem specjalnym
  • 3.1.1 Budowanie relacji podstawowym celem pracy pedagoga/pedagoga specjalnego
  • 3.1.2 Pedagog szkolny i pedagog specjalny – dwóch specjalistów w jednej osobie
  • 3.2 Zasady określania niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych, w tym wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne, odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne ucznia
  • 3.3 Dyrektor, pedagog specjalny, nauczyciele, rodzice – wszyscy razem w jednym celu
  • 3.3.1 Dostępność pedagoga specjalnego – regulacje prawne w kontekście praktycznych szkolnych rozwiązań
  • 3.4 Rozpoznawanie typów uczniów w celu poprawy wyników w nauce
  • 4.1 Efektywne wspieranie uczniów przez cały rok szkolny – indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (IPET) oraz wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia (WOPFU)
  • 4.2 Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny – wzór
  • 4.3 Ewaluacja pracy z dzieckiem niepełnosprawnym
  • 4.3.1 Prawa ucznia niepełnosprawnego w szkole ogólnodostępnej
  • 4.3.2 Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w szkole ogólnodostępnej
  • 4.4 Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny – afazja motoryczna – etap edukacyjny przedszkole
  • 4.5 Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny – NI stopnia lekkiego – szkoła podstawowa
  • 4.6 Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny – Słabosłyszenie – przedszkole
  • 4.7 Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny – uczeń z zaburzeniami ze spektrum autyzmu szkoła podstawowa klasa VI
  • 4.8 Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny – edukacja Wczesnoszkolna
  • 5.1 Indywidualizacja, dostosowanie wymagań edukacyjnych oraz ocenianie uczniów niepełnosprawnych
  • 5.2 Metody pracy z dziećmi i młodzieżą z deficytami w obszarze umiejętności społecznych
  • 5.3 Rola pedagoga w koordynowaniu wsparcia uczniów ze spektrum autyzmu
  • 5.4 Zasady organizacji i prowadzenia zajęć socjoterapeutycznych
  • 5.5 Zasady organizacji i prowadzenia zajęć rewalidacyjnych
  • 5.6 Case study. Postępowanie w przypadku trudności w uczeniu się na etapie edukacji wczesnoszkolnej
  • 5.7 Case study – postępowanie w przypadku pracy z dzieckiem agresywnym
  • 5.7.1 Pedagog specjalny wobec problemu prowokacyjnych zachowań uczniów
  • 5.7.2 Skuteczna komunikacja
  • 5.7.3 Konflikty rówieśnicze w pracy pedagoga specjalnego
  • 5.8 Kontrakt z uczniem – niedoceniana przez pedagogów metoda wychowawcza
  • 6.1 Porada i konsultacja – ważne formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
  • 6.1.1 Indywidualne rozmowy pedagoga specjalnego z uczniami. Przykładowe elementy skryptów
  • 6.2 Praca z uczniem z FAS
  • 6.3 Ocena efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej uczniowi
  • 6.3.1 Ocena efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej uczniowi – pytania i odpowiedzi
  • 6.4 Kwestionariusz wywiadu z rodzicami ucznia
  • 6.5 Wiem, co czują inne osoby
  • 6.5.1 Dziecko w spektrum autyzmu i z dysleksją
  • 6.5.2 Case study – uczeń z ASD
  • 6.5.3 Uczeń ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Jakiego wsparcia potrzebuje dyslektyk i dyskalkulik?
  • 6.6 Uczę się uczyć – mapy myśli. Planer skutecznego uczenia się
  • 6.7 Notuję, czyli jak zrobić dobre notatki
  • 6.8 Doskonalę swoją pamięć
  • 6.9 Rola rówieśniczego wsparcia wobec ucznia w kryzysie emocjonalnym lub w sytuacji traumy
  • 6.9.1 Zajęcia rozwijające kompetencje społeczno-emocjonalne dla uczniów przejawiających trudności w funkcjonowaniu społecznym
  • 6.9.2 Jak radzimy sobie z uczuciami? – scenariusze zajęć
  • 6.10 Bezpieczne korzystanie przez pedagoga specjalnego z elementów terapii poznawczo-behawioralnej
  • 6.11 Uczeń z ADHD w szkole. Jak projektować przestrzeń rozwojową mózgów nieneurotypowych?
  • 6.11.1 Uczeń z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD)
  • 7.1 Współpraca z podmiotami i instytucjami
  • 7.2 Arkusz kontroli wniosku kierowanego do poradni psychologiczno-pedagogicznej o przeprowadzenie diagnozy ucznia w przypadku braku efektów pomocy psychologiczno-pedagogicznej
  • 7.3 Rola notatki służbowej w pracy pedagoga specjalnego
  • 7.4 Różnorodność funkcji pełnionych w szkole przez nauczycieli posiadających kwalifikacje z zakresu pedagogiki specjalnej
Poznaj naszych autorów:

Poznaj naszych autorów:

Redaktor prowadząca czasopisma „Głos Pedagogiczny”, pedagog specjalny, socjoterapeuta. terapeuta pedagogiczny. Autorka popularnych programów szkoleniowych dla nauczycieli oraz programów profilaktycznych dla młodzieży szkół ponadgimnazjalnych. Wieloletni pedagog w poradni psychologiczno-pedagogicznej oraz w publicznym gimnazjum. Czynnie angażuje się w pomoc dzieciom i rodzicom, prowadzi warsztaty psychoedukacyjne i grupy wsparcia.

zwiń

Psycholog, oligofrenopedagog, certyfikowany trener umiejętności społecznych, w trakcie 4-letnich studiów podyplomowych z zakresu psychoterapii poznawczo-behawioralnej w Warszawie. Swoje doświadczenie zdobywała w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, na oddziale psychiatrycznym w szpitalu im. J. Babińskiego w Łodzi, a także placówkach edukacyjnych i przedszkolach specjalistycznych dla dzieci ze spektrum autyzmu. Zawodowo związana z Fundacją z ASPI-racjami w Łodzi, gdzie obecnie pracuje na stanowisku psychologa w Poradni dla Dzieci i Młodzieży, która działa w ramach tej placówki.

zwiń

Pedagog specjalny, nauczyciel wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, terapeuta dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu. Na co dzień pracuje z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. W pracy terapeutycznej szczególną uwagę zwraca na umiejętności kluczowe oraz motywację dziecka, które umiejętnie stara się rozwijać. Uważnie słucha potrzeb rodziców i współpracuje z nimi, aby dać wsparcie i wskazówki do dalszej pracy. W Poznaniu współtworzy Centrum Wspierania Rozwoju Dziecka „Aspekt”.

zwiń

Pedagog, terapeuta, trener, specjalista ds. edukacji i rehabilitacji osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, autorka programów profilaktycznych, materiałów szkoleniowych oraz publikacji dla rodziców, uczniów i nauczycieli. Propagatorka treści dotyczących bezpieczeństwa w sieci – trenerka Bezpiecznego Internetu, współtwórca kampanii profilaktyczno-społecznych Odpowiedzialny Kierowca 2016, Zachowaj Trzeźwy Umysł 2016 oraz Rodzina Na TAK., promotorka wysokiej wrażliwości jako zasobu.

zwiń

Zawartość publikacji

Przekazujemy Państwu dostęp do sprawdzonych, w pełni autorskich rozwiązań rekomendowanych przez Czytelników „Głosu Pedagogicznego”, które podniosą poziom bezpieczeństwa w placówce oświatowej z uwzględnieniem wymagań MEiN. Korzystając z praktycznej publikacji, zrealizują Państwo wszystkie zadania pedagoga specjalnego, i dowiedzą się, w jaki sposób dostosować codzienną pracę do nowych regulacji prawnych.

Zobacz

Teczka pedagoga specjalnego

3 powody, dla których to pozycja obowiązkowa w każdej szkole:

  • Jesteś na bieżąco ze zmianami prawa oświatowego regulującymi funkcjonowanie pedagoga specjalnego w Twojej placówce
  • Zapewniasz 100% wsparcie dla pedagoga specjalnego mając pod ręką kompendium wiedzy ze wszystkich wymaganych obszarów pracy na nowym stanowisku
  • Jesteś zawsze przygotowany do kontroli dzięki kompleksowej dokumentacji opracowanej przez doświadczonych ekspertów

Wybierz swoją wersję

50,00 zł netto
52,50 zł brutto

Dodaj do koszyka
Wersja
Podstawowa
599,00 zł netto
629,13 zł brutto

  • Publikacja bazowa w wersji papierowej [1000 stron], w tym materiały merytoryczne i dokumenty, ankiety, karty pracy
  • Ok. 90 edytowalnych plików w wersji do wydruku na płycie CD
  • Limitowany dostęp do e-wydania publikacji. Warunkiem stałego dostępu do wygodnej formy e-wydania jest opłacanie zestawów aktualizacyjnych. Cena jednej aktualizacji wynosi 529,50 zł netto.
Dodaj do koszyka

Wybierz swoją wersję

Liczba stron

1000

Format

A4

Liczba aktualizacji w roku

5

Dodatki

W zależności od pakietu.

Koszt aktualizacji

Aktualizacje w cenie 529,50 zł netto (W dowolnym momencie można zrezygnować z zestawów aktualizacyjnych, wystarczy złożyć rezygnację najpóźniej na 2 tygodnie przed ukazaniem się najbliższej aktualizacji.)

Do ceny należy doliczyć koszty wysyłki w kwocie 43,05 zł brutto.

*Klient ma prawo do złożenia rezygnacji z subskrypcji. Aby dokonać rezygnacji z przedłużenia subskrypcji, należy wypełnić formularz dostępny na stronie https://www.rezygnacje.forum-media.pl/. Informacja o rezygnacji powinna zawierać dane umożliwiające identyfikację Klienta. Rezygnacja może nastąpić w każdym czasie, nie później jednak niż na 14 dni przed końcem obowiązującej subskrypcji (liczy się data wypełnienia formularza).

Jeśli chcesz zamówić publikację z dostawą poza terytorium Polski, napisz na zagranica@forum-media.pl

Najczęściej zadawane pytania

Tytuł jest aktualizowany. Nasi eksperci cyklicznie proponują pakiety dodatkowych materiałów. Aktualizacje są płatne, szczegóły znajdziesz w sekcji „Dane szczegółowe”.
Przejdź do pełnego FAQ

Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu.

Administratorem Twoich danych osobowych jest Forum Media Polska Sp. z o.o., ul. Polska 13, 60-595 Poznań. Będziemy przetwarzać dane podane w formularzu wyłącznie w celu realizacji Twojego zgłoszenia. Pełna informacja o regułach przetwarzania danych osobowych dostępna jest tutaj.
Kontakt z wydawcą

Liczba stron

1000

Format

A4

Liczba aktualizacji w roku

5

Dodatki

W zależności od pakietu.

Koszt aktualizacji

Aktualizacje w cenie 529,50 zł netto (W dowolnym momencie można zrezygnować z zestawów aktualizacyjnych, wystarczy złożyć rezygnację najpóźniej na 2 tygodnie przed ukazaniem się najbliższej aktualizacji.)

Do ceny należy doliczyć koszty wysyłki w kwocie 43,05 zł brutto.

*Klient ma prawo do złożenia rezygnacji z subskrypcji. Aby dokonać rezygnacji z przedłużenia subskrypcji, należy wypełnić formularz dostępny na stronie https://www.rezygnacje.forum-media.pl/. Informacja o rezygnacji powinna zawierać dane umożliwiające identyfikację Klienta. Rezygnacja może nastąpić w każdym czasie, nie później jednak niż na 14 dni przed końcem obowiązującej subskrypcji (liczy się data wypełnienia formularza).

Jeśli chcesz zamówić publikację z dostawą poza terytorium Polski, napisz na zagranica@forum-media.pl

Najczęściej zadawane pytania

Tytuł jest aktualizowany. Nasi eksperci cyklicznie proponują pakiety dodatkowych materiałów. Aktualizacje są płatne, szczegóły znajdziesz w sekcji „Dane szczegółowe”.
Przejdź do pełnego FAQ

Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu.

Administratorem Twoich danych osobowych jest Forum Media Polska Sp. z o.o., ul. Polska 13, 60-595 Poznań. Będziemy przetwarzać dane podane w formularzu wyłącznie w celu realizacji Twojego zgłoszenia. Pełna informacja o regułach przetwarzania danych osobowych dostępna jest tutaj.
Kontakt z wydawcą
Asystent (Online)